Παρασκευή, 11 Ιουνίου 2010

«Το Εθνικό μαζεύεται, όπως όλη η Ελλάδα»

Ετοιμος να απαντήσει σε όλα όσα «αιωρούνται τον τελευταίο καιρό» για το Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε χθες ο Γιάννης Χουβαρδάς. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου δημοσιοποίησε για πρώτη φορά έναν συνολικό καλλιτεχνικό και οικονομικό απολογισμό (εσόδων-εξόδων) της πρώτης τριετίας του (2007-2010). Οχι όμως αναλυτικά, κατά έτος.

Είχε υποσχεθεί αμέσως μετά την ανανέωση της θητείας του (πριν από έναν μήνα) να μιλήσει «για όλα», γιατί, όπως τόνισε, «είναι καλό να ξέρουμε αυτά τα 3 χρόνια τι άλλαξε». «Είμαι εδώ για να σταθεί, με όσες δυνάμεις έχω, στα πόδια του το Εθνικό. Αν είχα δυσκολίες πριν, τώρα έχω ακόμη μεγαλύτερες. Προσπαθώ να βγάλω απ' τη μύγα ξύγκι...».

Με τον υπουργό συμφώνησαν πάντως να «υπάρχει μια οροφή -εκ μέρους του- κι ένα πάτωμα -εκ μέρους μου. Φυσικά το πάτωμα αυτό είναι πολύ χαμηλότερο απ' όταν ανέλαβα, πριν από τρία χρόνια. Δεν είναι δυνατό να εγγυάται, πάντως, η Πολιτεία οτιδήποτε στην παρούσα συγκυρία. Είμαι εδώ να το παλέψω. Δεν μπορώ όμως να σκάβω λάκκο στον ίδιο μου τον εαυτό. Αν οι συνθήκες αλλάξουν δραματικά θα χρειάζονται άλλες ικανότητες, άλλος άνθρωπος. Εγώ δεν θα μπορώ να βοηθήσω...».

* ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Αντίθετα με τη δήλωση του Π. Γερουλάνου «περί χρέους του Εθνικού», ο κ. Χουβαρδάς τόνισε: «Η Λυρική χρωστάει πολλά, το Εθνικό δεν χρωστάει τίποτα, ούτε στις ΔΕΚΟ ούτε στο ΙΚΑ». Το έλλειμμα ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, που εμφανίζει ο ισολογισμός 2008-2009, είναι «λογιστικό και δεν απεικονίζει την πραγματικότητα. Αν, ο μη γένοιτο, έπρεπε να κλείσει αυτή τη στιγμή, θα μπορούσε να καλύψει όλες τις υποχρεώσεις του».

Τα 39.963.201 ευρώ των εσόδων της τριετίας εμφανίζουν από τα 40.270.427 ευρώ των εξόδων ένα έλλειμμα 307.226 ευρώ . «Η μικρή διαφορά υπερκαλύπτεται από το ταμειακό διαθέσιμο. Εχουμε αυτή τη στιγμή 1 εκατομμύριο ευρώ».

Τα οικονομικά θα ήταν καλύτερα, παραδέχτηκε ο Γιάννης Χουβαρδάς, αν δεν υπήρχαν «οι αστάθμητοι παράγοντες»: η καθυστέρηση στην παράδοση του Τσίλερ, η ακριβή μεταφορά παραστάσεων στην Πειραιώς 260, τα γεγονότα του Δεκεμβρίου του 2008, που κράτησαν κλειστό το Τσίλερ αρκετές βδομάδες, η γρίπη που «τσάκισε τα παιδικά», οι φετινές απεργίες, η αυξανόμενη υποβάθμιση της περιοχής. «Εχοντας να παλέψουμε με όλες αυτές τις αντιξοότητες, είναι θαύμα το ότι έχουμε σήμερα αυτά τα νούμερα», συνόψισε.

Λαέρτης Μαλκότσης (Λαμπιτώ), Γιώργος Χρυσοστόμου (Κλεονίκη), Χρ. Χατζηπαναγιώτης (Πρόβουλος), Μάκης Παπαδημητρίου (Κινησίας, Μυρίνη), Βασίλης Χαραλαμπόπουλος (Λυσιστράτη) στη «Λυσιστράτη» του Εθνικού Θεάτρου, που σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα κατέρχεται στην Επίδαυρο 16 και 17 Ιουλίου Λαέρτης Μαλκότσης (Λαμπιτώ), Γιώργος Χρυσοστόμου (Κλεονίκη), Χρ. Χατζηπαναγιώτης (Πρόβουλος), Μάκης Παπαδημητρίου (Κινησίας, Μυρίνη), Βασίλης Χαραλαμπόπουλος (Λυσιστράτη) στη «Λυσιστράτη» του Εθνικού Θεάτρου, που σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα κατέρχεται στην Επίδαυρο 16 και 17 Ιουλίου * ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ 2009-2010: 2.753.000 ευρώ . Το «Τρίτο Στεφάνι» έφερε μόνο του τις 800.000. Το 2008-2009 οι εισπράξεις ήταν 1.600.000 ευρώ. Αύξηση, δηλαδή, 56%.

* ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: 426 ηθοποιοί απασχολήθηκαν την περίοδο 2007-2010. Οι 251 με μία σύμβαση, 140 με δύο και 35 με περισσότερες από δύο. «Δεν υπάρχει κλειστή ομάδα, υπάρχουν ανοιχτές πόρτες στο Εθνικό», υπογράμμισε.«Φυσικά υπάρχουν σκηνοθέτες οι οποίοι έχουν κάνει παραπάνω από μια παραγωγές. Το Ε.Θ. δεν είναι ωστόσο ανοιχτό σε όλους αδιακρίτως», παραδέχτηκε. «Κι επειδή δεν έχουμε μια ατελείωτη στρατιά καλών σκηνοθετών, γι' αυτό κάποιοι εξ αυτών επανέρχονται». Οι τρεις ευνοημένοι είναι, «εγώ, η Εφη Θεοδώρου και ο Γιάννης Κακλέας», με τρεις σκηνοθεσίες έκαστος την τριετία. «Οταν ανέλαβα την καλλιτεχνική διεύθυνση ξεκαθάρισα ότι δεν έρχομαι απλώς ως διοικητικός διευθυντής αλλά και ως καλλιτέχνης. Η κ. Θεοδώρου είναι μια άξια σκηνοθέτις. Είχε κι αυτή το δικαίωμα μιας σκηνοθεσίας τον χρόνο. Ο κ. Κακλέας συμπτωματικά βρίσκεται σε αυτή τη θέση».

* ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ: 28% των παραστάσεων της τριετίας. «Προγραμματικά δεν έχω κάτι εναντίον του. Η δυσκολία είναι να βρίσκει κανείς τα κατάλληλα έργα την κατάλληλη στιγμή. Βέβαια υπάρχει ένα θέμα υποκειμενικό. Κάποιοι δεν θεωρούν νεοελληνικό το κείμενο που γράφεται από μια ομάδα ή στις πρόβες. Διαφωνώ».

* «ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ»: Δεν θα συνεχίσει στο Εθνικό, ούτε όμως πωλούνται τα πνευματικά του δικαιώματα. «Ηταν λάθος μου που δεν προέβλεψα ότι θα πάει τόσο καλά», παραδέχτηκε ο κ. Χουβαρδάς. «Ποιος δεν θα ήθελε να συνεχιστεί πέρσι το "Τρίτο Στεφάνι"»; Οταν κατέστη ανέφικτο, διερευνήθηκε η περίπτωση να συνεχίσει την επόμενη σεζόν. Τουλάχιστον οι μισοί ηθοποιοί είχαν κλείσει αλλού. Επιπλέον, οι εισπράξεις, από 15 Οκτωβρίου ώς 17 Απριλίου της επόμενης περιόδου, με απόλυτη πληρότητα και με τις περσινές τιμές, χωρίς να υπολογίζεται πιθανή μείωση παραστάσεων από απρόβλεπτα γεγονότα, φέρνουν έσοδα 1 εκατ. ευρώ. Τα έξοδα θα ήταν 1.230.000.

* ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΚΗΝΩΝ: Παύει η ενοικίαση του Σύγχρονου Θεάτρου Αθηνών και κλείνει το «Κοτοπούλη-Ρεξ». «Ολη η Ελλάδα μαζεύεται. Και το Εθνικό θα μαζευτεί μέχρι του σημείου που δεν θα καταργηθεί ο ρόλος του. Εγκαταλείψαμε το Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας με πόνο ψυχής, γιατί η δουλειά με τις νέες ομάδες θέλαμε να συνεχιστεί». Η λειτουργία του Κοτοπούλη- Ρεξ «είναι δυσβάσταχτη», ανέρχεται ετησίως στο 1.500.000 ευρώ . Πρόθεση της Πολιτείας είναι τα τεχνικά προβλήματα να αποκατασταθούν ενταγμένα στο ΕΣΠΑ. Το κόστος κυμαίνεται από 2 έως 5 εκατομμύρια ευρώ. «Δεν είναι κάτι που μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο του το Εθνικό», είπε ο κ. Χουβαρδάς. Η Παιδική σκηνή θα λειτουργήσει στη σκηνή Παξινού του Ρεξ. Η 15ετής σύμβαση του ισογείου του «Ρεξ» με τον Ηλία Μαροσούλη λήγει τον Νοέμβριο. Η σκηνή θα περιέλθει στο Εθνικό. «Το πότε, είναι άλλο ζήτημα». *

Η Ηλέκτρα-Στεφανία Γουλιώτη και ο Ορέστης- Νίκος Κουρής, στον «Ορέστη» του Ευριπίδη, παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, που σκηνοθετεί ο Γ. Χουβαρδάς (30-31 Ιουλίου, στην Επίδαυρο) Η Ηλέκτρα-Στεφανία Γουλιώτη και ο Ορέστης- Νίκος Κουρής, στον «Ορέστη» του Ευριπίδη, παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, που σκηνοθετεί ο Γ. Χουβαρδάς (30-31 Ιουλίου, στην Επίδαυρο)

Ρεπερτόριο αισιοδοξίας για τη νέα σεζόν

«Η βασική συνισταμένη στο ρεπερτόριο του 2010-2011 είναι μία: να εμφυσήσουμε στον κόσμο αισιοδοξία», διευκρίνισε ο Γ. Χουβαρδάς.

Ανακοίνωσε και τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων αλλά και την ενίσχυση της «Αλλης Διάστασης», του παράλληλου προγράμματος στην αίθουσα εκδηλώσεων του Τσίλερ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάγνωση 24 ραψωδιών της «Ιλιάδας» από 24 σημαντικές Ελληνίδες ηθοποιούς.

Κεντρική Σκηνή: «Φρεναπάτη» του Κορνέιγ, σκηνοθεσία: Δ. Μαυρίκιος. «Εμίλια Γκαλότι» του Λέσινγκ, σκηνοθεσία: Γ. Χουβαρδάς. «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» του Εντμόν Ροστάν, σκηνοθεσία: Ν. Καραθάνος. «Η τριλογία του παραθερισμού» του Γκολντόνι, σκηνοθεσία: Ν. Μαστοράκης. «Τρισεύγενη» του Κ. Παλαμά, σκηνοθεσία: Λυδία Κονιόρδου.

Νέα Σκηνή: «Ο χρυσός δράκος» του Ρ. Σίμελπφενιχ, σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου. «Γλυκό πουλί της νιότης» του Τ. Ουίλιαμς, σκηνοθεσία: Εφ. Θεοδώρου. «Πλατόνοφ» του Τσέχοφ, σκηνοθεσία: Γ. Λάνθιμος. «Η μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι, σκηνοθεσία: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς.

Παιδική Σκηνή: «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα, σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To sxolio sas!!

Αναγνώστες

Ο Admin δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο των post στο blog.