Τρίτη, 18 Μαΐου 2010

«Πράσινη» στροφή των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ

Τα βιολογικά και τα «πράσινα» προϊόντα έχουν γίνει μία καλή επιχείρηση στις ΗΠΑ. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες επενδύουν στα περιβαλλοντικά προϊόντα και στις «πράσινες» πολιτικές, που αποδεικνύονται πιο προσοδοφόρες.

Οι πωλήσεις των «πράσινων» προϊόντων, όπως βιολογικά τρόφιμα και καλλυντικά, έχουν παρουσιάσει αύξηση κατά 15% σε σχέση με το 2006, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Mintel International.

Ένα διαφημιστικό κύμα έχει κατακλύσει τους καταναλωτές ενόψει της 40ης επετείου της Ημέρας της Γης. Η Hanes λέει ότι μπορεί να δημιουργήσει οικολογικά εσώρουχα, η Frito-Lay προσφέρει πατατάκια σε συσκευασία, που οι καταναλωτές μπορούν να πετάξουν στην ανακύκλωση και τα καταστήματα Target προσκαλούν τον κόσμο να χρησιμοποιήσουν τους κάδους ανακύκλωσης.

Ορισμένες διαφημιστικές εκστρατείες μοιάζουν περισσότερο με ανασύνταξη του προφίλ τους, παρά με εκστρατεία διάσωσης του πλανήτη. Επιπλέον, οι μεγάλες εταιρείες έχουν ακόμη μακρύ δρόμο μπροστά τους, έως ότου να μειώσουν το δική τους συμβολή στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, τη μόλυνση των υδάτων και γενικότερα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ωστόσο, οι περιβαλλοντολόγοι διαπιστώνουν ότι οι μηχανές που οδηγούν τον καταναλωτικό πολιτισμό των Αμερικανών κάνουν ουσιαστική στροφή και άλματα προς τα εμπρός. «Έχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο σε σχέση με εκεί που ήμασταν», δήλωσε η Ελίζαμπεθ Στάρκεν, που διευθύνει εταιρικές συνεργασίες για το Περιβαλλοντικό Αμυντικό Ταμείο και συμπληρώνει: «Οι εταιρείες βλέπουν τα οικονομικά οφέλη, όταν υιοθετούν ένα πιο ΄πράσινο΄ προφίλ».

Επιχειρηματική «περιβαλλοντική» στροφή

Αλλά δεν είναι μόνο τα προϊόντα. Μειώνοντας το κόστος θέρμανσης, φωτισμού, συσκευασίας, αναδιοργανώνοντας τις μεταφορές για να μειώσουν το κόστος της βενζίνης και ανακυκλώνοντας αντί να πετούν τα σκουπίδια, αυτά όλα βοηθούν και το ταμείο και το περιβάλλον.

«Θα ήταν πραγματικά πολύ απλοϊκό να λέγαμε ότι οι εταιρείες ενδιαφέρονται για το περιβάλλον» σημειώνει ο Τζολ Νακάουερ, σύμβουλος και αρχισυντάκτης της Greener World Media Inc. και τονίζει: «Οι περισσότερες εταιρείες όμως έχουν κάνει σημαντικά βήματα... Είναι επίσης γεγονός, πως ότι κάνουν, το κάνουν για τους σωστούς επιχειρηματικούς λόγους».

Ωστόσο, ο επιχειρηματικός κόσμος αναμένει τις κινήσεις του επιχειρηματικού κολοσσού Wal-Mart, που παίζει καθοριστικές ρόλο στις «πράσινες» εξελίξεις. Η Wal-Mart πιέζει τους προμηθευτές του να μειώσουν κατά 20 εκατομμύρια κυβικά μέτρα τις εκπομπές αερίου έως το τέλος του 2015, ενώ η ίδια σχεδιάζει να κατασκευάσει καταστήματα με μειωμένη ενεργειακή κατανάλωση, να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα για τα φορτηγά και να μειώσει το κόστος των συσκευασιών.

Η οικονομική κρίση «βουλιάζει» τις «πράσινες» πωλήσεις

Εν τω μεταξύ, οι έρευνες δείχνουν ότι παρότι πολλοί καταναλωτές επιθυμούν να αγοράσουν προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον, η οικονομική κρίση τους έκανε απρόθυμους να πληρώσουν περισσότερα χρήματα γι' αυτά τα προϊόντα. Η κρίση βούλιαξε τις πωλήσεις των «πράσινων» προϊόντων, ενώ οι μέχρι τότε βρίσκονταν σε διαρκή άνοδο.

Σύμφωνα με την Mintel International, οι πωλήσεις των βιολογικών και οργανικών τροφών και αναψυκτικών παρουσίασαν αύξηση 24% ανάμεσα στο 2006 και το 2008, ενώ το 2009 η αύξηση έφτασε μόλις το 2%. Επιπλέον, οι πωλήσεις των βιολογικών καλλυντικών αυξήθηκαν την ίδια περίοδο κατά 18%, ενώ το 2009 η αύξηση περιορίστηκε μόλις στο 1,2%.

www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To sxolio sas!!

Αναγνώστες

Ο Admin δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο των post στο blog.